makan-didani-ezmir makan-didani-ezmir .

makan-didani-ezmir

جاذبه های گردشگری ازمیر

جاهای دیدنی ازمیر ؛ ساحل‌ها و تفریح‌های شبانه

ازمیر یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است و سالانه گردشگران زیادی برای دیدن این شهر به ترکیه سفر میکنند.از جاذبه های گردشگری ازمیر میتوان این موارد را نام برد:  سواحل، بناهای باستانی، تفرجگاه های طبیعی و تفریح‌های شبانه را ببینید. ما در این مقاله برخی از مکان های دیدنی ازمیر را معرفی میکنیم.

جاذبه های گردشگری ازمیر

هیراپولیس-پاموکاله:

اکثر مردم و گردشگران این مکان را به اسم پاموکاله  می‌شناسند تا هیراپولیس. هیراپولیس،نام  قدیمی شهری در کناره‌ی رود «لایکوس» است فصل بهار در این مکان براستی خیال انگیز استیکی از شگفتی هایی که در این شهر وجود دارد آب گرم کربنات دار میان آثار تمدن رومی باقی مانده از دوران باستان میباشد.

 

شاید برای شما نیز حس حال خوبی داشته باشد شنا کردن در آبی که املاحی به قدمت دویست سال پیش از میلاد مسیح را دارا باشد. زلزله ای در تاریخ این شهر وجود دارد که مسبب زیر آب رفتن این شهر شده است.

شهر باستانی هیراپولیس، متعلق به امپراطوری روم شرقی بوده و بقایای آن در بالای قلعه‌ی سفید رنگی با ارتفاعی بالغ  بر ۲ هزار ۷۰۰ متر و عرضی  حدود ۶۰۰ متر است. تعدادی چشمه آب گرم دست ساز انسان یا به عبارتی چشمه آب گرم مصنوعی نیز در پاموکاله وجود دارد.

 

ساخت این چشمه‌ها به‌طرز فوق‌العاده زیبایی صورت گرفته و حتی دیدن آن هم خالی از لطف نیست. اما اگر به تاریخ بیش از این‌ها علاقه دارید، خبر خوش این‌جاست که موزه‌ای در همین شهر وجود دارد که نمونه‌هایی از آثار تاریخی و کشف شده شهر‌های «کاریا»، «پیسیدیا» و «لیدیا» برای بازدید موجود است.

 

کلیسای سنت پلی‌کارپ:

یکی از جاهای فوق العاده شهر ازمیر که نباید از دیدن آن صرف نظر کرد ، کلیسای کاتولیک سنت پلی کارپ است. قدمت این کلیسا به قرن 17 ام بازمیگردد. این کلیسا در نوع خود قدیمی ترین است ولی همچنان به کار خود ادامه میدهد.

دیوارهای این کلیسا با نقاشی‌های دیواری پوشانده شده ‌است که در سده ۱۹ میلادی، توسط یک معمار به نام «ریموند چارلز پِرِه»، دوباره بازسازی شدند. فضای این کلیسا توسط لوستر های فراوان و رنگارنگ جلوه ی بی نظیری دارد.

 

دیوارهای این کلیسا با نقاشی‌های دیواری پوشانده شده ‌است که در سده ۱۹ میلادی، توسط یک معمار به نام «ریموند چارلز پِرِه»، دوباره بازسازی شدند. لوسترهای شمعی بسیار این کلیسا، نور و رنگ بی‌نظیری به فضای این کلیسا می‌دهند.

کوه سیپیلوس ، سنگ نبشته‌ای تاریخی:

 

یک دیگر از مکان های دیدنی ازمیر ، کوه سیپیلوس می باشد که نمایانگر کار هنرمندانه و باستانی طبیعت است. ارتفاع این کوه 1513 متر است. و در تاریخ و شناسنامه این شهر حرف و حدیث زیاد است. نیوبه قسمتی از این کوه است که به ‌صورت صخره‌ای حکاکی شده است. قسمتی از کوه به زن در حال گریه شباهت دارد. در افسانه‌های یونان باستان، نیوبه به «دختر تانتالوس» معروف است

بازار سنتی کمرالتی:

کمرالتی بازار تاریخی ازمیر است. این بازار در یکی از پر رفت و آمد تری  مکان های ازمیر قرار دارد. بازار کمرالتی یکی از جاهای با سابقه و منسوب به دوره‌ی عثمانی است که در مسیر میدان «کوناک» تا «آگورا» قرار دارد. قدمت این بازار نیز به قرن 17 باز میگردد.

برای افراد علاقه مند به جلوه های کلاسیک و قدیمی نیز در این شهر زیبا و رویایی مکانی در نظر گرفته ایم مکانی که حتما با دیدن آن روح و روانتان آرام میشود.

 

موزه‌ی کی ، مکانی برای افراد ماشین دوست:

مسلما همه ی ما یا خود عاشق ماشین های قدیمی هستیم یا افرادی اطراف خود داریم که علاقمند به این دسته از اتوموبیل ها هستند. این موزه با فضایی در حدود ۷ هزار مترمربع، 130 اتوموبیل قدیمی که به اصطلاح زیر خاکی هستند را در خودش جای داده است.

 

قدیمی‌ترین اتومبیل این‌جا متعلق به سال ۱۸۰۰ میلادی استاین ماشین ها و قطعاتشان از سراسر دنیا جمع آوری شده اند البته لازم به ذکر است که این موزه 40 عدد موتور سیکلت لوکس هم دارد که میتوانید از آنها هم دیدن کنید..


برچسب: جاذبه گردشگری ازمیر، دیدنی های ازمیر، جاذبه گردشگری ترکیه،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۳:۵۲ توسط:diba موضوع: نظرات (0)