makan-didani-ezmir makan-didani-ezmir .

makan-didani-ezmir

جاذبه هاي گردشگري ازمير

جاهاي ديدني ازمير ؛ ساحل‌ها و تفريح‌هاي شبانه

ازمير يكي از زيباترين شهرهاي تركيه است و سالانه گردشگران زيادي براي ديدن اين شهر به تركيه سفر ميكنند.از جاذبه هاي گردشگري ازمير ميتوان اين موارد را نام برد:  سواحل، بناهاي باستاني، تفرجگاه هاي طبيعي و تفريح‌هاي شبانه را ببينيد. ما در اين مقاله برخي از مكان هاي ديدني ازمير را معرفي ميكنيم.

جاذبه هاي گردشگري ازمير

هيراپوليس-پاموكاله:

اكثر مردم و گردشگران اين مكان را به اسم پاموكاله  مي‌شناسند تا هيراپوليس. هيراپوليس،نام  قديمي شهري در كناره‌ي رود «لايكوس» است فصل بهار در اين مكان براستي خيال انگيز استيكي از شگفتي هايي كه در اين شهر وجود دارد آب گرم كربنات دار ميان آثار تمدن رومي باقي مانده از دوران باستان ميباشد.

 

شايد براي شما نيز حس حال خوبي داشته باشد شنا كردن در آبي كه املاحي به قدمت دويست سال پيش از ميلاد مسيح را دارا باشد. زلزله اي در تاريخ اين شهر وجود دارد كه مسبب زير آب رفتن اين شهر شده است.

شهر باستاني هيراپوليس، متعلق به امپراطوري روم شرقي بوده و بقاياي آن در بالاي قلعه‌ي سفيد رنگي با ارتفاعي بالغ  بر ۲ هزار ۷۰۰ متر و عرضي  حدود ۶۰۰ متر است. تعدادي چشمه آب گرم دست ساز انسان يا به عبارتي چشمه آب گرم مصنوعي نيز در پاموكاله وجود دارد.

 

ساخت اين چشمه‌ها به‌طرز فوق‌العاده زيبايي صورت گرفته و حتي ديدن آن هم خالي از لطف نيست. اما اگر به تاريخ بيش از اين‌ها علاقه داريد، خبر خوش اين‌جاست كه موزه‌اي در همين شهر وجود دارد كه نمونه‌هايي از آثار تاريخي و كشف شده شهر‌هاي «كاريا»، «پيسيديا» و «ليديا» براي بازديد موجود است.

 

كليساي سنت پلي‌كارپ:

يكي از جاهاي فوق العاده شهر ازمير كه نبايد از ديدن آن صرف نظر كرد ، كليساي كاتوليك سنت پلي كارپ است. قدمت اين كليسا به قرن 17 ام بازميگردد. اين كليسا در نوع خود قديمي ترين است ولي همچنان به كار خود ادامه ميدهد.

ديوارهاي اين كليسا با نقاشي‌هاي ديواري پوشانده شده ‌است كه در سده ۱۹ ميلادي، توسط يك معمار به نام «ريموند چارلز پِرِه»، دوباره بازسازي شدند. فضاي اين كليسا توسط لوستر هاي فراوان و رنگارنگ جلوه ي بي نظيري دارد.

 

ديوارهاي اين كليسا با نقاشي‌هاي ديواري پوشانده شده ‌است كه در سده ۱۹ ميلادي، توسط يك معمار به نام «ريموند چارلز پِرِه»، دوباره بازسازي شدند. لوسترهاي شمعي بسيار اين كليسا، نور و رنگ بي‌نظيري به فضاي اين كليسا مي‌دهند.

كوه سيپيلوس ، سنگ نبشته‌اي تاريخي:

 

يك ديگر از مكان هاي ديدني ازمير ، كوه سيپيلوس مي باشد كه نمايانگر كار هنرمندانه و باستاني طبيعت است. ارتفاع اين كوه 1513 متر است. و در تاريخ و شناسنامه اين شهر حرف و حديث زياد است. نيوبه قسمتي از اين كوه است كه به ‌صورت صخره‌اي حكاكي شده است. قسمتي از كوه به زن در حال گريه شباهت دارد. در افسانه‌هاي يونان باستان، نيوبه به «دختر تانتالوس» معروف است

بازار سنتي كمرالتي:

كمرالتي بازار تاريخي ازمير است. اين بازار در يكي از پر رفت و آمد تري  مكان هاي ازمير قرار دارد. بازار كمرالتي يكي از جاهاي با سابقه و منسوب به دوره‌ي عثماني است كه در مسير ميدان «كوناك» تا «آگورا» قرار دارد. قدمت اين بازار نيز به قرن 17 باز ميگردد.

براي افراد علاقه مند به جلوه هاي كلاسيك و قديمي نيز در اين شهر زيبا و رويايي مكاني در نظر گرفته ايم مكاني كه حتما با ديدن آن روح و روانتان آرام ميشود.

 

موزه‌ي كي ، مكاني براي افراد ماشين دوست:

مسلما همه ي ما يا خود عاشق ماشين هاي قديمي هستيم يا افرادي اطراف خود داريم كه علاقمند به اين دسته از اتوموبيل ها هستند. اين موزه با فضايي در حدود ۷ هزار مترمربع، 130 اتوموبيل قديمي كه به اصطلاح زير خاكي هستند را در خودش جاي داده است.

 

قديمي‌ترين اتومبيل اين‌جا متعلق به سال ۱۸۰۰ ميلادي استاين ماشين ها و قطعاتشان از سراسر دنيا جمع آوري شده اند البته لازم به ذكر است كه اين موزه 40 عدد موتور سيكلت لوكس هم دارد كه ميتوانيد از آنها هم ديدن كنيد..


برچسب: جاذبه گردشگري ازمير، ديدني هاي ازمير، جاذبه گردشگري تركيه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۳:۵۲ توسط:diba موضوع: نظرات (0)